Tidsregistrering på arbejdspladsen gør medarbejderne mere effektive

Hvem kender ikke til problemet med at skulle huske, hvornår og hvor længe man har arbejdet? Måske får man det ikke skrevet ned, og så glemmer man det. Eller måske stoler ens ledelse ikke på, at man har arbejdet det reelle antal timer. Ved hjælp af en brugervenlig app kan alle medarbejdere hurtigt og nemt tidsregistrere antallet af arbejdstimer. Der skal ikke længere bruges tid på manuel registrering af arbejdstid. Derved undgår man unøjagtigheder.   

Når man tidsregistrerer, bliver man mere nøjagtig

Medarbejdere er mere effektive og nøjagtige, når de kender til arbejdstiden. Hvis en medarbejder ved præcist, hvornår han eller hun skal arbejde, så optimeres arbejdstiden. Mange virksomhedsledere kender til følelsen af, at medarbejderne ikke altid arbejder effektivt eller bruger den nødvendige tid på arbejdsopgaven. Det kan der nu ændres på. Når man tidsregistrerer, kan alle se arbejdstiden. Der bliver målt mere nøjagtigt på arbejdstiden med et tidsregistreringsværktøj. For ledelsen gives der desuden et konkret grundlag for, hvor lang tid de enkelte opgaver tager at udføre. Konsekvensen er mindre gætteri fremover og en mere realistisk forventning om den enkelte opgaves udførsel. Det giver ledelsen en større indsigt i de enkelte opgaver og projekters forløb. Læs mere hos https://worklogger.io/solutions/workforce-management/

Tidsregistrering er nemt for medarbejderne 

Via en app kan dine medarbejdere hurtigt notere, hvornår de har arbejdet. Det er slut med Excel ark eller et løst dokumentsystem. Når de påbegynder arbejdet eller projektet, logger de ind, og når de går hjem, logger de ud. For at gøre registreringen mere simpel, kan man sætte tidsregistreringssystemet til at afrunde minuttallene. F.eks. kan der rundes op eller ned til intervaller af hele minutter eller et kvarter. På den måde bliver tidsregistreringen endnu nemmere. Dine medarbejdere skal blot installere en app, der fås til både Android og Apple. Appen kan hentes på Google Play eller Appstore. Man kan også vælge at have en iPad eller tablet stående centralt ved indgangen på arbejdspladsen. På den måde kan alle medarbejdere logge ind, når de ankommer og ud igen, når de går. Denne form for tidsregistrering fungerer kun på arbejdspladser, hvor medarbejderne er fysisk til stede under hele arbejdstiden og ikke arbejder hjemmefra.

Hvorfor er tidsregistrering den bedste løsning for både medarbejdere og ledelse?

Når man bruger tidsregistrering i sin virksomhed, slipper man for gammeldags timesedler. Det er slut med at notere tid og løn i et forældet system, der ikke lever op til nutidens krav om effektivitet og optimering. Det er til gavn for både medarbejdere og ledelse. Ledelsen får et mere konkret og nøjagtigt overblik over, hvordan tiden forvaltes af de enkelte medarbejdere, og hvor meget tid der bruges på hver fase af det enkelte projekt. Ledelsen kan desuden forvente mere effektive medarbejdere på grund af den præcise estimering. Projekter og arbejdsopgaver optimeres. Medarbejderen kan til gengæld glædes over at risikoen for fejl i lønudbetalingen minimeres. Med en app, der registrerer arbejdstiden, er man sikret i forhold til mistro fra ledelsen, og man kan med god samvittighed holde fri, når appen viser, at man har arbejdet det tilstrækkelige antal timer. 

Tidsregistrering er en billig løsning

En virksomhed bruger ofte mange penge på lønsystemer. Der går både løntimer til registrering og håndtering af timetal, og der er risiko for, at der sker fejl i indtastningen. Med et tidsregistreringssystem sparer man penge på både timetal og lønsedlerne. Der er ingen manuel indtastning af tal. Alt foregår digitalt, og derfor minimeres risikoen for fejl. En virksomhed kan spare mange penge på at investere i et nyt system. Den tid, som det tager at sætte tidsregistreringssystemet op, er godt givet ud. Derfor er tidsregistrering det rigtige valg.