Magento kan skabe målrettet markedsføring

Enhver, som har forstand på forretning og virksomheder ved, at noget af det vigtigste er, at man har en god og målrettet markedsføring. Det kan man ikke få før man kender sin målgruppe, hvorfor det også er meget vigtigt. Det kan man få ved at gå ud og undersøge markedet ved at lave fokusgruppeinterviews eller spørgeskemaundersøgelser. Man kan også kigge rundt på nettet, hvilket også kan være med til at give en meget værdifuld viden. Man kan bruge denne viden hvis man vælger at bruge et system som Magento. For med denne platform kan du nemlig målrette din markedsføring på et helt andet niveau end hos mange andre lignende web platforme.

Med Magento kan du skabe brugerkategorier

Al den funktionaltet du skal bruge er i selve Magento systemet, men du skal dog også selv gøre noget for det. For det er vigtigt, at du selv definerer præcis hvad det er for nogle kriterier, som du ønsker at sælge på baggrund af. Noget som er meget oplagt og som mange bruger er køn. For der er mange, som mener, at man foretager forskellige køb alt efter hvilket køn man er. Hvis man mener, at det er værdifuldt så kan man indtaste dette i Magento og så vil reklamer og priser blive målrettet den særlige type af brugere. Det kan også være, at man mener, at mænd er tilstrækkelige til at ville give flere penge for produkter end kvinder. Hvis det er noget, som man mener så kan man lige så godt gå ind og lave en højere pris for mændene. I første omgang kan det virke uretfærdigt. Men sådan er det alligevel altid uanset hvor man handler. Netop denne funktion er der mange brugere af Magento, som godt kan lide.

Det gode er, at de forskellige køn ikke behøver at se de andre priser. For hvis du ved hvilket køn de er, så ser de naturligvis kun den pris, som de selv skal give. Du behøver derfor ikke at være bekymret over, at nogle vil mene, at det er uretfærdigt og konfrontere dig med dette. Du kan også forhøre dig hos andre brugere af Magento, hvis du er i tvivl om hvordan du skal få mest ud af denne mulighed for at målrette. Klik her, hvis du ønsker at se mere om hvordan du kan få hjælp til at gå i gang med at udvikle med Magento.

Vælg geografisk prissætning med Magento

Det er ikke kun en ting som køn, som du kan lade være afgørende for hvor meget dine kunder skal give for dine varer. For noget andet, som for eksempel den geografiske lokation kan også skabe en forskel. For eksempel vil man nok være tilbøjelig til at betale flere penge hvis man er fra et rigt område end et fattigt. Derfor kan man vælge, at de brugere, som bor i de rigere byer slet og ret betaler mere. Det er noget, som du kan indstille i Magento, og det vil gøre, at du formentligt ender med at få flere salg. For har man ikke så mange penge og bor i et fattigt område vil man uden tvivl elske at de ting man køber ikke er så dyre.

Hvis man ved, at folk tidligere har været inde på ens hjemmeside, som bliver lavet i Magento, så kan man også vælge at målrette priser. For hvis en bruger allerede har været inde en gang og købe noget på et site så er der stor sandsynlighed for, at de gør det igen. Derfor kan man af og til tillade sig at tage flere penge for det. Man kan dog også vælge at gøre det modsatte. Har man et Magento site, som en kunde har besøgt mange gange kan man vælge at give en rabat således, at vedkommende kommer igen.